Tervetuloa

Olen Vihreiden puheenjohtaja ja ympäristöministeri.

Ville Niinistö
olen vuonna 1976 syntynyt valtiotieteiden
maisteri, Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja ja ympäristöministeri.

vihreat_logo

Deprecated: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/np48580/domains/vihreatsivustot.fi/joomla/templates/vihreat/html/com_content/article/default.php on line 18

Kannanotot 30.03.2011

Niinistö ja Hannonen: suljetun kabinettipolitiikan aika on ohi!

(Tiedote 29.3.2011)

- Keskeinen syy suomalaisten poikkeuksellisen alhaiselle luottamukselle politiikkaan on politiikan sulkeutuneisuus. Suomessa julkinen keskustelu politiikasta jää latteaksi ja puoluejohtajat välttelevät vaalien allakin konkreettisten ratkaisujen ja mielipiteiden ilmaisemista Suomen tulevaisuudesta. Ihmisille on tarjottava rohkeasti vaihtoehtoja ja osoitettava, että politiikalla voi muuttaa yhteiskuntaa, sanoo vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Niinistö Avoimuutta politiikkaan -tilaisuudessa Jyväskylässä, vihreiden vaalikahvilassa.

- Vihreät haluaa, että koko politiikan tekotapa uusitaan kansalaisten vaikutusmahdollisuuksien parantamiseksi: asioiden valmistelua on saatava avoimeksi, kokouksia julkisiksi ja politiikka puhtaaksi epäasiallisista kytköksistä, Niinistö sanoo.

Politiikan kunnianpalautus ei tapahdu heittelemällä tyhjiä vitsejä, vaan tekemällä politiikasta läpinäkyvää uudella lainsäädännöllä ja toimintakulttuurilla.

- Esimerkiksi kunnallispolitiikassa lautakunnat on avattava kaikille ja sekä valtuuston että lautakuntien kokouksia on voitava seurata netissä. Kunnallisten luottamushenkilöiden sidonnaisuuksien ilmoittaminen on heidän omalla vastuullaan. Uudessa kuntalaissa myös kunnalliset päättäjät on velvoitettava lailla ilmoittamaan taloudelliset kytköksensä, koska nämä saattavat vaikuttaa nimenomaan kunnallisessa päätöksenteossa kuten kaavoituksessa, toteaa Keski-Suomen vihreiden ehdokas Paloma Hannonen.

Tarvitaan myös suoraa demokratiaa, jossa vahvistetaan kansalaisaloittein ja lisääntyvien kunnallisten kansanäänestysten avulla ihmisten mahdollisuuksia itse vaikuttaa päätöksentekoon. Liitoskunnissa on varmistettava lähidemokratian toteutuminen esimerkiksi kaupunginosalautakuntien avulla, Hannonen ja Niinistö korostavat.

Vihreän eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Niinistö oli Jyväskylässä tukemassa vihreiden eduskuntavaalikampanjaa. Vihreiden tavoitteena on saada Keski-Suomesta ensimmäinen vihreä kansanedustaja.

Juha 07.08.2013 12:19 #5
Heippa rallaa Ville

Kerroppa meille miksi tuota chem trailia vedetään surutta taivaalle

Neurologit varoittaa nano alumiini, Barium, strontinium aiheuttaa dementiaa, alzhaimeria, parkinsonia jne.. erittäin reaktiivista kamaa tunkeutuu hermostoon (aivot) kuka korvaa? ette voi sanoa emme tienneet!!!
Dottir13 05.05.2012 14:54 #4
K y l l ä ^ valtuustot ja lautakunnat : sisällys netti- l ä p i v a l a i s u u n

TALVI VAARA !
Tuhot - Y M P Ä R I S T Ö KATASTROFI versus alueellinen työllisyys- v a i k u t u s - hintalaatusuhde s e i n ä l l e

YMMÄRTÄMÄTÖN/PIITTAAMATON RAHANKAIVUU KAINUUN LUONNONHELMOIST A
MUIHIN LEHTOIHIN > manttaaleille jotka putkinäköhyötyv ät tästä tuhon kylvöstä
Esko 14.04.2012 17:48 #3
Mites se Suomen vakuussopimus Kreikan "lainojen" kanssa?
Tuovatko vihreät sen pian julkisuuteen, vai jatkuuko siljettu kabinettipoliti ikka?
tuomo 19.03.2012 23:07 #2
Joo onhan tämä kannustavaa että turvetuotantoa haaveilee jokin viher piipertäjä ajavansa alas...ei 16 Traktorin ostaminen ole halpaa lystiä saati että ollaan vielä työmaat ajamassa alas...MILLÄ LÄMMITÄT OULUN KAUPUNKIA ILMAN TURVETTA? TAHDON TIETÄÄ? ja turvaa minullekkin työpaikka.
Jukka Välilä 16.01.2012 22:05 #1
Tervehdys
Nyt olen kanssanne samaa mieltä tuosta Pöytyän susiasiasta!
Juuri niin, että, miksi siellä piti olla 130 metsästäjää yhden suden perässä ja he kun eivät näe pantaa. Ei pidä antaa korttia sellaisille, jotka saaliin himossansa ampuvat niin kaukaa, etteivät näe pantaa. Erottavatko he peuraa hirvestä ja niin ainakin täällä seudulla Loimaalla on peuroja susille ja metsämiehille.
Miksi ei voi metsästää kameralla? Lauman käyttäytyminen muuttu taas kerran, kun kuulin, että on täällä ammuttu ennenkin alfanaaras.
Koirat voi pitää aitauksessa tai sisällä!
Tänne me mahdumme molemmat ja voiko ympäristöminist eriö tehdä jotain.
Voisiko tuon kaadon antaa vastaisuudessa vaikka poliisiviranoma isille, jolla ei ole tunnesidettä asiaan.
Vastaisitteko mielipiteeseen?
Jukka Välilä
Loimaa
Lainaa